Veelgestelde vragen stopzetting SMS-dienst

Per 1 april 2025 stoppen we met de sms-dienst voor calamiteitenmeldingen. Dit betekent dat abonnees geen sms-berichten meer ontvangen over verkeersincidenten. Op deze pagina vindt u een aantal veelgestelde vragen inclusief onze antwoorden.

Waarom stopt de sms-dienst? 

De reden hiervoor is dat er tegenwoordig snellere en efficiëntere manieren zijn om op de hoogte te blijven van verkeersinformatie. Apps zoals Flitsmeister, Waze en Google Maps bieden directe meldingen over verkeerssituaties en calamiteiten. Ook veel moderne navigatiesystemen in auto's geven automatisch waarschuwingen.

Hoe blijf ik op de hoogte van calamiteiten?

Er zijn verschillende alternatieven om snel op de hoogte te blijven van calamiteiten:

Zo bent u altijd goed voorbereid op reis.

Welke alternatieven zijn er voor vaarweggebruikers?

Voor scheepvaart- en vaarweggebruikers is actuele informatie beschikbaar via de Varen Flevoland-app. Hier vindt u meldingen over brugopeningen, stremmingen en andere belangrijke updates.

Wat gebeurt er bij ernstige calamiteiten?

Bij ernstige calamiteiten waarbij de veiligheid in gevaar komt, worden weggebruikers en omwonenden op verschillende manieren geïnformeerd:

  • Via de www.flevoland.nl (liveblog) en onze socialmediakanalen (Facebook, Instagram en X
  • Via lokale en nationale media, zoals radio en nieuwswebsites
  • Via Flitsmeister, Waze en Google Maps, die meldingen geven over wegafsluitingen en omleidingen