Subsidie Kleine projecten LEADER aanvragen
Gedeputeerde Staten van Flevoland ondersteunen initiatieven die een vliegwiel zijn voor LEADER Flevoland 2023-2027. Het gaat om initiatieven die voldoen aan de doelen uit de Lokale Ontwikkelingsstrategie (LOS) met focus op de doelen sociale cohesie economische ontwikkeling en duurzame ontwikkeling van het platteland voor de kleine projecten.
Welke regels gelden voor u?
Om een subsidie aan te vragen voor ‘Kleine LEADER-projecten’ dient u aan een aantal voorwaarden te voldoen. Deze kunt u uitgebreid lezen in onze regels:
• de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 (ASF 2023).
• de Nadere regels ‘Kleine LEADER-projecten’.
Welke documenten heeft u nodig?
In artikel 8 van de Nadere regels en artikel 15 van de ASF 2023 staat welke documenten wij van u verwachten bij de aanvraag. Dit kunt u ook terugvinden in de te downloaden Hulpwijzer bij uw aanvraag Kleine LEADER-projecten.
Contact
Heeft u inhoudelijke vragen over de subsidieregeling? Stuur dan een e-mail naar ons subsidiebureau via subsidieaanvragen@flevoland.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Heeft u hulp nodig bij het invullen van het aanvraagformulier? Bel dan met een medewerker van het subsidiebureau, telefoonnummer 0320 – 265 213. We helpen u graag verder.
Hoe lang duurt het?
Na het versturen van uw volledige aanvraag, hebben wij maximaal 13 weken nodig om uw aanvraag af te handelen.
Hoe werkt het?
U vraagt op deze manier subsidie aan:
1. Download het formulier ‘Hulpwijzer bij uw aanvraag Kleine LEADER-projecten’
2. Vul het formulier in en verzamel de verplichte bijlagen.
3. Lees onze regels in de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 en de Nadere regels Kleine LEADER-projecten.
4. Gebruik het aanvraagformulier op deze pagina en log daarbij in met eHerkenning.
5. Vul het formulier in en verstuur het uiterlijk 30 september 2027.
6. U ontvangt automatisch een ontvangstbevestiging, als u dit heeft aangevinkt. Als uw aanvraag niet compleet is, krijgt u van ons binnen 4 weken schriftelijk bericht.
Vanaf 1 juli 2024 kunt u gebruikmaken van ons klantportaal. Hier ziet u de voortgang van uw aanvraag. Na het indienen van een aanvraag, kunt u vragen stellen en eventuele extra informatie aan ons doorgeven. Na het verstrekken van de beschikking geven wij via dit klantportaal aan welke vervolgstappen van u worden verwacht. Zoals het indienen van verantwoording, jaaropgaves en andere zaken die zijn vastgelegd in uw beschikking. Het is daarom belangrijk dat u bij u aanvraag aangeeft dat u wijziging in mijn zaken wilt ontvangen via e-mail.
Meer informatie
Laatst aangepast: 21-10-2024