Subsidie Professionele Podiumkunst 2022 aanvragen

Doel
De provincie Flevoland heeft tot doel met deze subsidieregeling het aanbod en de kwaliteit van het podiumkunstaanbod binnen haar eigen grenzen te stimuleren.

Doelgroep
Subsidie kan worden verstrekt aan organisaties op het gebied van de podiumkunst. De organisaties zijn rechtspersonen met volledige rechtsbevoegdheid en moeten zicht primair richten op activiteiten op het gebied van professionele muziek, theater, dans, muziektheater of mengvormen daarvan. Ook rechtspersonen zonder winstoogmerk (stichtingen of verenigingen) die een festival organiseren met de focus op een artistieke doelstelling kunnen een aanvraag indienen.

In artikel 4 van de Nadere regels kunt u lezen welke documenten moeten worden aangeleverd bij uw subsidieaanvraag.

Product formulier(en)

Welke regels gelden voor u?

Om voor een subsidie in aanmerking te komen gelden een aantal voorwaarden. Deze kunt u lezen in de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 en in de Nadere regels Professionele podiumkunst 2022.

Contact

Heeft u inhoudelijke vragen over de subsidieregeling? Stuur dan een e-mail naar subsidieaanvragen@flevoland.nl. Onze medewerkers nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Hoe lang duurt het?

Wij hebben maximaal 22 weken nodig om uw aanvraag af te handelen, gerekend na ontvangst van uw volledige aanvraag.

Hoe werkt het?

Het indienen van uw aanvraag

U dient uw aanvraag in via het aanvraagformulier. De volledige aanvraag dient uiterlijk 1 oktober van het jaar voorafgaand aan het jaar waarin het podiumkunstproject plaatsvindt of de tweejarige periode aanvangt te zijn ingediend. Wij adviseren u om vóór het verzenden van uw aanvraag aan te geven dat u een ontvangstbevestiging wil ontvangen en op de hoogte wilt blijven bij wijzigingen. U ontvangt dan automatisch een ontvangstbevestiging zodra uw aanvraag goed is ontvangen. 

Binnen vier weken na ontvangst van uw aanvraag bevestigen wij of uw aanvraag aan alle indieningsvereisten voldoet. Als dat niet het geval is geven wij u de gelegenheid om de aanvraag aan te vullen in het klantportaal. 

De aanvragen worden beoordeeld door een onafhankelijke adviescommissie. De adviescommissie kan u uitnodigen om in een bijeenkomst de ingediende aanvraag toe te lichten.

De voortgang van uw aanvraag bijhouden
Sinds juli 2024 hebben wij een klantportaal, waarin u de status en voortgang van uw aanvraag kan volgen. Tevens kunt u na het indienen van een aanvraag in het klantportaal vragen stellen en aanvullende informatie uploaden. Mocht u tijdens de aanvraag vergeten zijn om aan te geven dat u op de hoogte wilt blijven bij wijzigingen dan kan dit achteraf ook via het klantportaal.

Alle correspondentie inclusief beschikking van de aanvraag komt in uw klantportaal terecht.

Meer informatie

Laatst aangepast: 28-08-2025