Veelgestelde vragen busvervoer RRReis

Vanaf 10 december is RRReis de naam voor het openbaar vervoer in Flevoland (exclusief Almere) en Noordwest Overijssel. EBS verzorgt vanaf dan het busvervoer in deze regio’s onder de naam RRReis. Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over dit onderwerp.

Wanneer wordt de uitval van de busritten opgelost?
Wat doet EBS om de problemen met de busritten op te lossen?
Wat kan ik doen als mijn busrit uitvalt?
Hoe kan ik mijn extra gemaakte kosten terugvragen?
Waar kan ik met mijn vragen of klachten terecht?
Hoe voorkomt EBS dit soort problemen in de toekomst?
Waarom moet ik contact opnemen met RRReis en niet met de provincie?

 

Wanneer wordt de uitval van de busritten opgelost?

De provincie heeft veel contact met EBS, de vervoerder van RRReis, om de uitval van busritten te verminderen. Helaas vallen er momenteel veel ritten uit en leidt dit ook tot vertragingen. Dat gebeurt op vrijwel alle RRReis-lijnen in Flevoland, waardoor er ook regelmatig aansluitingen verloren gaan. Wanneer de problemen precies zijn opgelost, kunnen wij nog niet vermelden. Door een personeelstekort lukt het EBS momenteel niet alle chauffeursdiensten ingevuld te krijgen. De komende weken kunnen er nog steeds ritten uitvallen. Vanuit de provincie dringen wij er bij EBS op aan om de problemen zo snel mogelijk structureel op te lossen.

Wat doet EBS om de problemen met de busritten op te lossen?

EBS zorgt voor een actuelere reisinformatie in de reisplanners op rrreis.nl, zodat u uw reis met het openbaar vervoer beter vooraf kunt plannen.

Wat kan ik doen als mijn busrit uitvalt?

Op momenten en plekken wanneer het openbaar vervoer niet rijdt kunt u in Flevoland gebruik maken van de Regiotaxi Flevoland. Op de website Regiotaxi Flevoland vindt u meer informatie over de mogelijkheden voor het boeken van een rit. Als u hier vragen over heeft kunt u contact opnemen met het callcenter via 0900 - 222 88 77. Voor andere vragen over de dienstregeling kunt u terecht op rrreis.nl. Wanneer u hulp nodig heeft bij het reizen met het openbaar vervoer, kijk dan op de website Ervaar Het OV voor een OV-ambassadeur bij u in de buurt.

Hoe kan ik mijn extra gemaakte kosten terugvragen?

Verzoeken om extra gemaakte kosten terug te vragen, kunt u bij de klantenservices van RRReis indienen via Een aanvraag indienen – Klantenservice | RRReis. De provincie heeft EBS verzocht om hierbij enige coulance te hanteren.

Waar kan ik met mijn vragen of klachten terecht?

Voor vragen en klachten over het openbaar vervoer kunt u terecht bij de klantenservices van RRReis. De vervoerder EBS kan u dan direct helpen bij vragen of klachten vragen over uw reis met het openbaar vervoer.

Hoe voorkomt EBS dit soort problemen in de toekomst?

Op dit moment werkt EBS aan oplossingen om de problemen te verhelpen en voor de toekomst te voorkomen. Dat kan bijvoorbeeld door een aanpassing van de dienstregeling, maar dat vergt tijd om dat met aangepaste chauffeursdiensten en reisinformatie goed te regelen.

Waarom moet ik contact opnemen met RRReis en niet met de provincie?

De vervoerder EBS verzorgt onder de naam RRReis het openbaar vervoer in opdracht van de provincie voor de gemeenten Urk, Noordoostpolder, Dronten, Zeewolde en Lelystad. De provincie heeft een overeenkomst, oftewel concessie, met EBS om het openbaar vervoer in Flevoland uit te voeren. De praktische uitvoering van het openbaar vervoer gebeurt door de vervoerder. Als reiziger kunt u daarom terecht bij rrreis.nl zodat u sneller op weg wordt geholpen. Het busvervoer in Almere is de verantwoordelijkheid van de gemeente Almere en wordt gereden door vervoerder Keolis onder de naam AllGo en RNet. NS verzorgt het treinvervoer op de Hanzelijn en Flevolijn.

Als u het interessant vindt om regelmatig mee te denken over het OV in Flevoland is het Reizigersoverleg Consumentenbelangen OV (ROCOV Flevoland) misschien wel wat voor u. Meer informatie hierover vindt u op de pagina Reizigersoverleg Flevoland.