Subsidie vermaatschappelijking natuur aanvragen

Gedeputeerde Staten willen initiatieven financieel ondersteunen die de maatschappelijke betrokkenheid van Flevolanders bij de natuur en biodiversiteit en het beleid daarop verder versterken en of vergroten.

Product formulier(en)

Welke regels gelden voor u?

Om een subsidie aan te vragen voor ‘Vermaatschappelijking natuur’ dient u aan een aantal voorwaarden te voldoen. Deze kunt u uitgebreid lezen in onze regels: 
•    de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 (ASF 2023). 
•    de Nadere regels ‘Vermaatschappelijking natuur’.
 
Welke documenten heeft u nodig?
In artikel 8 van de Nadere regels en artikel 15 van de ASF 2023 staat beschreven welke documenten wij van u verwachten bij de aanvraag.

Contact

Heeft u vragen over deze subsidieaanvraag? Neem dan met ons contact op. Mail uw vraag naar subsidieaanvragen@flevoland.nl. Of bel 0320 265613.

Hoe lang duurt het?

Als u een volledige aanvraag heeft verzonden hebben we maximaal 13 weken nodig om uw aanvraag af te handelen, danwel zoveel korter als kan. Als u niet alle gevraagde informatie bij uw aanvraag meestuurt, krijgt u daarvan schriftelijk bericht.

Hoe werkt het?

U kunt uw aanvraag indienen via het aanvraagformulier. Wij adviseren u om bij het verzenden van uw aanvraag aan te geven dat u een ontvangstbevestiging wil ontvangen. In het aanvraagformulier kunt u aangeven dat u op hoogte wil blijven over de status en voortgang van uw aanvraag in het klantportaal per e-mail. 

Binnen vier weken na ontvangst van uw aanvraag bevestigen wij of uw aanvraag aan alle indieningsvereisten voldoet. We geven u op basis van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid om de aanvraag aan te vullen in het klantportaal. Hiervoor stellen wij een redelijke termijn van meestal 14 dagen.

Vanaf 1 juli 2024 hebben wij een klantportaal, waarin u de status en voortgang van uw aanvraag kan volgen. U kunt na het indienen van een aanvraag vragen stellen en aanvullende informatie aan ons doorgeven. Na het verstrekken van de beschikking zullen wij via dit klantportaal aangeven welke vervolgstappen van u worden verwacht, zoals het indienen van verantwoording, jaaropgaves en andere zaken die zijn vastgelegd in uw beschikking. In het klantportaal kunt u ook aangeven dat u op hoogte wil blijven over de status en voortgang van uw aanvraag per e-mail. 

Een aanvraag indienen via het klantportaal is niet mogelijk. Gebruik daarvoor het aanvraagformulier. 

Alle correspondentie inclusief beschikking komt in uw klantportaal en we versturen geen fysieke documenten meer. 

Laatst aangepast: 22-07-2024