Klacht over gedrag van een ambtenaar of bestuurder
Als u ontevreden bent over hoe u behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de provincie, kunt u een klacht indienen. Bijvoorbeeld omdat u vindt dat een besluit bewust te lang duurt. Of dat u verkeerd of helemaal niet geïnformeerd bent.
U kunt geen klacht indienen als uw aanvraag voor een vergunning, ontheffing of subsidie is afgewezen. Daarvoor bestaat de bezwaar- en beroepsprocedure. U kunt ook geen klacht indienen tegen ons beleid of onze beleidsuitvoering.
Product formulier(en)
Welke regels gelden voor u?
Een schriftelijke klacht moet aan de volgende eisen voldoen:
- De klacht is maximaal 1 jaar oud.
- Het gaat niet om een kleine aanklacht.
- Er is geen andere manier om uw aanklacht naar voren te brengen. Bijvoorbeeld via een klachtenprocedure (bij een klachtencommissie), via bezwaar en beroep of via een andere gerechtelijke procedure.
Contact
Indien u uw klacht wilt indienen via het digitale formulier, klik dan op de link "Digitaal klachtenformulier".
Hoe werkt het?
In uw klacht vragen wij u de volgende gegevens te vermelden:
- uw naam, adres;
- de omschrijving van de gedraging of de klacht;
- tegen wie de klacht wordt ingediend; en/of
- de reden van uw klacht.
Meer informatie
Wet- en regelgeving
Laatst aangepast: 07-04-2022