Subsidie Versnelling Natuurinclusief isoleren aanvragen

Gedeputeerde Staten van Flevoland ondersteunen activiteiten van Flevolandse gemeenten die gericht zijn op soortenmanagementplannen die ten minste het stedelijk gebied van de gemeente beslaan en bijdragen aan een doelmatige versnelling van de isolatie van gebouwen of activiteiten die alternatieve verblijfplaatsen realiseren.

Product formulier(en)

Welke regels gelden voor u?

Om een subsidie aan te vragen voor Versnelling natuurinclusief isoleren dient u aan een aantal voorwaarden te voldoen. Deze kunt u uitgebreid lezen in onze regels: 
•    de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 (ASF 2023). 
•    de Nadere regels Versnelling natuurinclusief isoleren.

Welke documenten heeft u nodig?
In artikel 8 van de Nadere regels en artikel 15 van de ASF 2023 staat welke documenten wij van u verwachten bij de aanvraag. Dit kunt u ook terugvinden in de te downloaden Hulpwijzer bij uw aanvraag Versnelling natuurinclusief isoleren.

Contact

Heeft u inhoudelijke vragen over de subsidieregeling of heeft u hulp nodig bij het invullen van het aanvraagformulier? Stuur dan een e-mail naar ons subsidiebureau via subsidieaanvragen@flevoland.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. 

Hoe lang duurt het?

Na het versturen van uw volledige aanvraag, hebben wij maximaal 13 weken nodig om uw aanvraag af te handelen.

Hoe werkt het?

U vraagt op deze manier subsidie aan:

  1. Download het formulier Hulpwijzer bij uw aanvraag Versnelling natuurinclusief isoleren. 
  2. Vul het formulier in en verzamel de verplichte bijlagen. Lees onze regels in de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 en de Nadere regels Versnelling natuurinclusief isoleren.
  3. Gebruik het aanvraagformulier op deze pagina en log daarbij in met eHerkenning.
  4. Vul het formulier in en upload de bijlagen, inclusief de hulpwijzer.
  5. Verstuur uw aanvraag uiterlijk 1 maart 2028 (soortenmanagementplan) of 30 juni 2023 (verblijfplaatsen).
  6. U ontvangt automatisch een ontvangstbevestiging, als u dit heeft aangevinkt.
  7. Als uw aanvraag niet compleet is, krijgt u van ons binnen 4 weken schriftelijk bericht.

Vanaf 1 juli 2024 kunt u gebruikmaken van ons klantportaal. Hier ziet u de voortgang van uw aanvraag. Na het indienen van een aanvraag, kunt u vragen stellen en eventuele extra informatie aan ons doorgeven. Na het verstrekken van de beschikking geven wij via dit klantportaal aan welke vervolgstappen van u worden verwacht. Zoals het indienen van verantwoording, jaaropgaves en andere zaken die zijn vastgelegd in uw beschikking. Het is daarom belangrijk dat u bij u aanvraag aangeeft dat u wijziging in mijn zaken wilt ontvangen via e-mail.

Meer informatie

Laatst aangepast: 30-03-2025