Subsidie invasieve exoten aanvragen
Gedeputeerde Staten hebben in het Uitvoeringsprogramma invasieve exoten Flevoland het voornemen uitgesproken om partners financieel te ondersteunen bij het opzetten en uitvoeren van een planmatige bestrijding invasieve exoten. Om projecten binnen de provincie Flevoland te ondersteunen die erop zijn gericht (populaties van) invasieve exoten te bestrijden door deze te verwijderen en/of te beheersen hebben Gedeputeerde Staten deze nadere regels vastgesteld.
Welke regels gelden voor u?
Om in aanmerking te komen voor de subsidie Invasieve Exoten 2024-2025 dient u aan een aantal voorwaarden te voldoen. Deze woorwaarden kunt u lezen in onze regels:
- de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 (ASF 2023)
- de Nadere regels Invasieve Exoten 2024-2025
Welke documenten heeft u nodig?
Voor een aanvraag zoals bedoeld in Artikel 5 van de Nadere regels bevat de aanvraag in ieder geval de volgende gegevens:
1. Een plan waarin beschreven wordt:
- Soorten genoemd in het Uitvoeringsprogramma Invasieve Exoten Flevoland
- Locatie binnen het grondgebied van de provincie Flevoland
- Beschrijving van de bestrijdingsmethode
- Een eventuele offerte indien werkzaamheden worden uitgevoerd door derden
- Een planning in tijd
- In hoeverre samen wordt gewerkt met andere gebiedspartners
2. Een begroting waaruit tevens blijkt in welke vorm er sprake is van medefinanciering.
Contact
Heeft u inhoudelijke vragen over de subsidieregeling of hulp nodig bij het invullen van het aanvraagformulier? Stuur een e-mail naar subsidieaanvragen@flevoland.nl of neem telefonisch contact op met een medewerker van het subsidiebureau, telefoonnummer 0320 - 265 213. Wij helpen u graag verder.
Hoe lang duurt het?
Zodra uw volledige aanvraag bij ons is ontvangen, hebben wij maximaal 13 weken nodig om uw aanvraag af te handelen. We streven naar een snellere afhandeling.
Wanneer blijkt dat uw aanvraag na ontvangst niet compleet is, ontvangt u van ons binnen 4 weken na ontvangst van uw aanvraag een bericht.
Hoe werkt het?
U kunt uw aanvraag indienen via het aanvraagformulier. Wij adviseren u om bij het verzenden van uw aanvraag aan te geven dat u een ontvangstbevestiging wil ontvangen. In het aanvraagformulier kunt u aangeven dat u op hoogte wil blijven over de status en voortgang van uw aanvraag in het klantportaal per e-mail.
Binnen vier weken na ontvangst van uw aanvraag bevestigen wij of uw aanvraag aan alle indieningsvereisten voldoet. We geven u op basis van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid om de aanvraag aan te vullen in het klantportaal. Hiervoor stellen wij een redelijke termijn van meestal 14 dagen.
Vanaf 1 juli 2024 hebben wij een klantportaal, waarin u de status en voortgang van uw aanvraag kan volgen. U kunt na het indienen van een aanvraag vragen stellen en aanvullende informatie aan ons doorgeven. In het klantportaal kunt u ook aangeven dat u op hoogte wil blijven over de status en voortgang van uw aanvraag per e-mail.
Een aanvraag indienen via het klantportaal is niet mogelijk. Gebruik daarvoor het aanvraagformulier.
Alle correspondentie inclusief beschikking van de aanvraag komt in uw klantportaal.
Meer informatie
Laatst aangepast: 02-10-2024