Invasieve Exoten 2024-2025, subsidie

Gedeputeerde Staten hebben in het Uitvoeringsprogramma invasieve exoten Flevoland het voornemen uitgesproken om partners financieel te ondersteunen bij het opzetten en uitvoeren van een planmatige bestrijding invasieve exoten. Om projecten binnen de provincie Flevoland te ondersteunen die erop zijn gericht (populaties van) invasieve exoten te bestrijden door deze te verwijderen en/of te beheersen hebben Gedeputeerde Staten deze nadere regels vastgesteld.

Product formulier(en)

Welke regels gelden voor u?

Om in aanmerking te komen voor de subsidie Invasieve Exoten 2024-2025 dient u aan een aantal voorwaarden te voldoen. Deze woorwaarden kunt u lezen in onze regels:

  • de Algemene Subsidieverordening Flevoland 2023 (ASF 2023)
  • de Nadere regels Invasieve Exoten 2024-2025

Welke documenten heeft u nodig?
Voor een aanvraag zoals bedoeld in Artikel 5 van de Nadere regels bevat de aanvraag in ieder geval de volgende gegevens:

1. Een plan waarin beschreven wordt:

  • Soorten genoemd in het Uitvoeringsprogramma Invasieve Exoten Flevoland
  • Locatie binnen het grondgebied van de provincie Flevoland
  • Beschrijving van de bestrijdingsmethode
  • Een eventuele offerte indien werkzaamheden worden uitgevoerd door derden
  • Een planning in tijd
  • In hoeverre samen wordt gewerkt met andere gebiedspartners

2. Een begroting waaruit tevens blijkt in welke vorm er sprake is van medefinanciering.

Contact

Heeft u inhoudelijke vragen over de subsidieregeling of hulp nodig bij het invullen van het aanvraagformulier? Stuur een e-mail naar subsidieaanvragen@flevoland.nl of neem telefonisch contact op met een medewerker van het subsidiebureau, telefoonnummer 0320 - 265 213. Wij helpen u graag verder.

Hoe lang duurt het?

Zodra uw volledige aanvraag bij ons is ontvangen, hebben wij maximaal 13 weken nodig om uw aanvraag af te handelen. We streven naar een snellere afhandeling. 
Wanneer blijkt dat uw aanvraag na ontvangst niet compleet is, ontvangt u van ons binnen 4 weken na ontvangst van uw aanvraag een bericht.

Hoe werkt het?

U kunt uw aanvraag indienen via het aanvraagformulier, waarvan u automatisch een afschrift ontvangt. Binnen vier weken na ontvangst van uw subsidieaanvraag bevestigen wij of deze aan alle indieningsvereisten voldoet. Indien nodig geven wij u op basis van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht de gelegenheid om de aanvraag aan te vullen. Hiervoor stellen wij een redelijke termijn van meestal 14 dagen.
 
Vanaf 1 juli 2024 kunt u gebruikmaken van ons klantportaal, waarin u de voortgang van uw aanvraag kunt volgen. U kunt na het indienen van een aanvraag vragen stellen en eventuele extra informatie aan ons doorgeven. Na het verstrekken van de beschikking zullen wij via dit klantportaal aangeven welke vervolgstappen van u worden verwacht, zoals het indienen van verantwoording, jaaropgaves en andere zaken die zijn vastgelegd in uw beschikking. Het is daarvoor belangrijk dat u aangeeft bij u aanvraag dat u wijziging in mijn zaken wil ontvangen via e-mail.

 

Meer informatie

Laatst aangepast: 13-07-2024