In 2028 voeren we groot onderhoud uit aan de N352 Schokkerringweg. Het asfalt van de weg is verouderd en de inrichting voldoet niet meer aan de richtlijnen van de provinciale wegen in Flevoland. De geplande werkzaamheden aan de drie trajectdelen van de Schokkerringweg (zie ook de afbeelding hieronder) zijn verschoven naar 2028, omdat vanwege externe factoren we genoodzaakt zijn uit te stellen. Door de planning van externe partijen die kabels en leidingen verleggen, kunnen we namelijk op met name trajectdeel één niet eerder aan de slag.
Bundeling werkzaamheden
We hebben er bovendien voor gekozen de werkzaamheden voor de drie trajectdelen te bundelen en daarmee efficiënter te kunnen uitvoeren. Door deze bundeling kunnen we alle werkzaamheden in één jaar uitvoeren en zodoende de overlast beperken voor de omgeving. De werkzaamheden worden wel gefaseerd uitgevoerd. Op dit moment is de exacte fasering nog niet bekend.
Verleggen van kabels en leidingen nutsbedrijven
Vooruitlopend op onze werkzaamheden moeten kabels en leidingen verlegd worden. Voor trajectdeel één moeten nog enkele kleine aanpassingen aan de nutsvoorzieningen plaatsvinden. Voor trajectdeel twee moeten kabels en leidingen worden verlegd. De werkzaamheden aan kabels en leidingen worden naar verwachting uitgevoerd in het najaar van 2027. Voor trajectdeel 3 wordt onderzocht welke werkzaamheden aan kabels en leidingen moeten plaatsvinden. Door deze planning kunnen we niet eerder dan in 2028 starten met de werkzaamheden aan de Schokkerringweg, maar beperken we dus door de bundeling van werkzaamheden de overlast voor de omgeving. Naast het vervangen van het asfalt, voeren we de volgende verkeersveiligheids maatregelen uit:
Snelheid minderen
- Het instellen van een inhaalverbod (met uitzondering van inhalen landbouwverkeer).
- Het aanbrengen van plateaus op de kruispunten Sluitgatweg en Palenweg. Deze plateaus zorgen voor een overzichtelijk en duidelijk zichtbaar kruispunt.
Verbeteren veiligheid
- Het aanbrengen van geribbelde stroken, ook wel redresseerstroken genoemd. Deze stroken verkleinen de kans dat een weggebruiker met hun wiel(en) in de berm terechtkomen. Wanneer een gebruiker de strook raakt, is het duidelijk hoor-en voelbaar dat ze te dicht op de rand van de weg rijden.
- Het aanbrengen van glasbollen naast de redresseerstroken. Deze glasbollen reflecteren het licht van de koplampen, waardoor de weg duidelijk zichtbaar wordt in het donker.