Jong talent presenteert ideeën voor Flevoland

13 jun 2025

Op donderdag 12 juni kwam een grote groep leerlingen van verschillende Flevolandse technasia naar het provinciehuis voor het slotevenement van Talent kleurt Flevoland. De leerlingen werkten het afgelopen schooljaar aan maatschappelijke uitdagingen. Donderdag namen ze het tegen elkaar op in de strijd om het kleurrijkste idee van 2025.  

Creatief en innovatief 

Leerlingen van diverse scholen werkten dit schooljaar aan actuele vraagstukken. Ze dachten na over thema's als digitalisering, energie, ruimte & wonen en mobiliteit. Hun innovatieve en praktische oplossingen presenteerden ze op het slotevenement.  

Waardering vanuit het publiek en de jury 

Een deskundige jury beoordeelde de leerlingen. De juryleden waren Jantien van Eerten (Innovatiecluster NOP), Alvin Westmaas (Stad van de Toekomst), Anna van der Flier (provincie Flevoland) en Pauline Beumer (provincie Flevoland). Zij keken naar de creatieve en innovatieve ideeën. De keuze was moeilijk, maar uiteindelijk won Anouska van het Almere College Kampen-Dronten de Ongekend FlevoTalent-bokaal. 

Ook het publiek liet van zich horen. Na een spannende stemronde werden Sanna en Inge van het Emelwerda College gekozen als winnaar van de Talent kleurt Flevoland publieksprijs. De publieksprijs werd uitgereikt door gedeputeerde Toon van Dijk: “Vandaag hebben deze jonge talenten laten zien hoe zij hun eigen toekomst én die van Flevoland kleur willen geven. Hun creativiteit en inzet zijn een inspiratie voor de toekomst van onze mooie provincie.'' 

Leren, bijdragen en verbonden blijven 

Talent kleurt Flevoland laat jongeren op een inspirerende manier kennismaken met actuele vraagstukken. Zo ontwikkelen ze hun talenten en vergroten hun betrokkenheid bij de provincie. Flevoland hoopt dat deze ervaring hun band met de regio versterkt en hen stimuleert hier hun toekomst op te bouwen. Als provincie hopen we dat deze ervaring bijdraagt aan hun verbondenheid met de provincie- en hen aanmoedigt om in Flevoland hun toekomst op te bouwen.